Ako postupovať pri poistnej udalosti v životnom poistení
Životné poistne je jeden z produktov, ktorý by mal mať každý, pretože Vám alebo Vašej rodine dokáže pomôcť v tých najťažších životných situáciách ako napríklad: smrť, úraz, vážna choroba a podobne. Práve vtedy človek najviac potrebuje finančnú oporu.
Viete ako pri poistnej udalosti postupovať tak, aby ste sa k peniazom dostali čo najskôr? V tomto článku sa to dozviete.
Ak nastane poistná udalosť, teda udalosť, ktorá je predmetom Vášho životného poistenia, najskôr kontaktujte svojho poradcu, ktorý Vám životné poistenie uzatváral alebo ktorý Vás má v starostlivosti. Ak takéhoto poradcu nemáte, tak neváhajte využiť kontakt na tomto webe.
Úlohou Vášho poradcu je poradiť Vám, čo robiť a ako postupovať, aby ste peniaze mali čím skôr na Vašom účte. Alternatívou je zavolať na infolinku poisťovne. Kontakt na ňu nájdete buď v poistnej zmluve alebo na internetových stránkach Vašej poisťovne.
Aby všetko prebehlo hladko, je dôležité Vášho poradcu alebo poisťovňu informovať o poistnej udalosti čo najskôr. Predídete tak zbytočným neskorším komplikáciám. Dobré je tak napríklad urobiť aj v situácii, keď nemáte poistenú práceneschopnosť (PN-ku) od prvého, ale až od 15-teho dňa. Aj vtedy je dobré nahlásiť poistnú udalosť čím skôr, ideálne hneď po návšteve lekára.
Samotné nahlásenie poistnej udalosti môžete urobiť telefonicky na infolinke poisťovne, poštou, cez formulár na internetovej stránke poisťovne alebo osobne na pobočke (nie každá poisťovňa ponúka všetky tieto možnosti).
Pri nahlasovaní od Vás bude poisťovňa požadovať určitú dokumentáciu, ktorú potrebuje na overenie Vášho nároku na poistné plnenie a tiež na to, koľko peňazí Vám má vyplatiť. Niektoré poisťovne od Vás môžu žiadať aj potvrdenie Vášho hrubého mesačného príjmu za posledných 3, 6, 12 mesiacov. Tlačivá, ktoré potrebujete vyplniť, si môžete stiahnuť na ich internetovej stránke (zvyčajne len ich časť), získate ich na pobočke poisťovne alebo u Vášho finančného poradcu. Poctivo ich vyplňte a urobte si z nich kópiu (občas sa stane, že sa v poisťovni niečo stratí). Následne ich buď odneste na pobočku poisťovne alebo ich odošlite poštou. Ak by ste si pri vypĺňaní tlačív nevedeli rady, obráťte sa na svojho poradcu, nech Vám s tým pomôže.
Podľa toho, aká poistná udalosť nastala, podľa toho bude potrebné dodať ešte niekoľko dokumentov. To sa môže líšiť v závislosti od poisťovne. Tu je zopár príkladov, aké dokumenty vyžaduje jedna z poisťovní pri bežných poistných udalostiach:
Pri úraze: Oznámenie o úraze, odborná lekárska správa ošetrujúceho lekára.
Pri práceneschopnosti: Oznámenie o začatí práceneschopnosti, potvrdenie o ukončení práceneschopnosti (alebo trvaní práceneschopnosti).
Pri dávke za nevyhnutné liečenie úrazu: Oznámenie o liečení následkov úrazu, správa ošetrujúceho lekára o priebehu a následkoch liečenia, lekárska správa o prvom ošetrení, následnom liečení a rehabilitácii.
Pri hospitalizácii: Oznámenie o hospitalizácii a prepúšťacia lekárska správa z nemocnice.
Typ na záver:
Od nahlásenia poistnej udalosti, dodania všetkých potrebných dokumentov až po pripísanie peňazí na Váš účet to trvá niekoľko dní. Pokiaľ nedodáte likvidátorovi z poisťovne na čas všetky dokumenty, čas sa môže natiahnuť. Preto hneď po nahlásení poistnej udalosti si zapíšte číslo Vašej poistnej udalosti a vypýtajte si telefónne číslo na likvidátora (alebo email) a v prípade potreby s ním komunikujte priamo. Pomôže vám to, aby ste mali čím skôr peniaze na svojom účte.
Ak sa Vám článok páčil, dajte "páči sa mi", zdieľajte alebo zanechajte komentár. Budem rád, za akúkoľvek Vašu reakciu.